close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שאלת הרכב הגדולה - ליסינג או מזומן?

מערכת שורשי אייר, תשעה29/04/2015

איך עדיף לקנות רכב, בליסינג או במזומן?

תגיות:
אחת השאלות הגדולות ביותר של כל מי שרוצה לרכוש לעצמו רכב חדש היא האם לבחור ברכב שנקנה בשוק הפרטי ולרוב התשלום עליו הוא במזומן או לפנות לאחת מחברות הליסינג הרבות שמציעות מגוון רכבים בתנאים נוחים, שכוללים בדרך כלל גם תשלומים שנפרשים על פני טווח זמן ארוך.

בשנים האחרונות נוטים יותר ישראלים לרכוש מכוניות באמצעות ליסינג, אך השוק הפרטי גם הוא שומר על יציבות, אם כי נחשב לעדיפות השנייה של רבים.

בין ליסינג ורכב פרטי - יד שניה
אז מהם בעצם ההבדלים המשמעותיים בין רכישה בליסינג לרכישת רכב פרטי מיד שנייה במזומן. כשמדובר ברכב יד שנייה, כלומר רכב משומש, ההבדל הוא גדול. ההבדל המשמעותי הוא קודם כל במילה הפשוטה הזו "מזומן". היא מתבטלת כשמדובר בהסכם ליסינג. ליסינג מאפשר תנאי תשלום נוחים יותר, כאשר לרוב יש לשלם במקום סכום מסויים ושארית הסכום נפרשת בתשלומים נוחים.

בנוסף, דרך חברות הליסינג ניתן להשיג מימון לרכישת רכב, כאשר הן מנהלות הסכמים עם בנקים וחברות מימון שונות. כאשר רוכשים רכב פרטי במזומן, יש לקחת בחשבון שתצטרכו לשלם את מלוא הסכום במועד העסקה ולכן לא מעט אנשים מוותרים על התענוג ובוחרים דווקא באפשרות הראשונה.

הבדל נוסף הוא הטיפול ברכב עד כה. כשמדובר ברכב יד שנייה מליסינג, ספר הטיפולים יכלול טיפולים קבועים, ביניהם גם טיפולים שתפקידם לחזק ו"לפנק" את הקונה כדי שהרכב יהיה במצב טוב בזמן המכירה. רכב פרטי הוא רכב שנלקח עמו סיכון גבוה יותר.

קונים גם חדש – בקלות רבה יותר
בעידן שבו כולנו נאבקים על תשלומים יומיומיים, לא פשוט להוציא סכום משמעותי במזומן על מכונית חדשה. ליסינג תפעולי או מימוני מאפשרים רכישה של מכונית חדשה מבלי להתחייב מיידית לסכום עצום. ניתן לקבל מימון לרכישת הרכב, להשלים חלק מהסכום במזומן ואת השאר לשלם בתשלומים, כאשר עד לתשלום האחרון הרכב משועבד לחברת המימון ולאחר מכן – הוא עובר לידי הבעלים.

ברוב המקרים ניתן לאחר כמה שנים להחליף את הרכב ולקבל במקומו רכב חדש, כך שלמעשה תמיד ניתן להיעזר במכונית חדשה, בלי להוציא על כך סכומי עתק במזומן.

תפעולי ומימוני – מהם?
שני סוגי ליסינג בולטים היום בשוק. האחד הוא ליסינג תפעולי, השני הוא ליסינג מימוני. ליסינג תפעולי הוא עסקה שפופולרית במיוחד בקרב חברות שרוכשות רכבים עבור עובדיהן אך גם עבור המגזר הפרטי. חברת הליסינג היא למעשה בעלת הרכב, אך היא מעניקה שירות תומך של טיפולים, תיקונים וכו', כולל לקיחת הרכב מידי האדם שמחזיק בו לטיפול והחזרתו.

ליסינג מימוני מאפשר לבעל הרכב לרכוש את המכונית באמצעות תשלומים. כך ניתן לשלם כאמור סכום התחלתי במזומן ולאחר מכן לפרוש את תשלומי הרכב על פני כמה שנים, אך הרכב הוא בבעלות פרטית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה